20 juni 2010



















Bjussar på ett självporträtt såhär på söndagskvällen. (Får jag ett "åååååh..."?)
Jag bakade helt plötsligt en kaka och gjorde kaffe efter maten. Kors i taket, det betyder att någonting är bra. Jag stickade klart min halsduksgrej också. Jösses.

Jag testade webcamen i sann Sophyanda, därifrån kommer mönstret.


--

Dessutom har jag lärt mig ett nytt uttryck idag, Occam's razor. Det betyder i stort sett att den enklaste lösningen oftast är den rätta. Om man till exempel ser ett omkullvält träd, bör man anta att det har blåst omkull någon stormig dag, och inte att där har varit en elefant som knuffat och puffat omkull det. Jag älskar att svänga mig med uttryck, istället för att bara säga vad man menar.

Jag älskar att till exempel veta vad som menas med Cocktailparty-fenomenet och en Freudian slip. Mmm! Det bor allt en liten besserwisser i mig. Alla går vi igång på nåt antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar