30 april 2010

För att sammanfatta den förvirring de kallar april

Hej hej, jag har inte skrivit här på en stund, jag har inte riktig haft något att skriva om.

Hursomhelst gjorde jag för ett tag sedan klart de här ugglorna, mönster finns här.



Och det här är vad jag håller på med nu. Det blir inte riktig någon ordning.
  • Mitt ripplade kuddfodral, jag vet inte hur länge jag hållit på med det nu.
  • En randig kanin som jag funderar ut ett mönster till, det är trots allt det roligaste.
  • En pingvin till en kompis, men det blir så jobbigt för mina ögon att virka i svart, och jag tycks aldrig kunna fundera ut hur jag egentligen vill ha min pingvin.
  • Två eller tre idéer till min nåldyna, till nåldynebytet.
  • 3 stycken hönor i vitt, brunt och rött, men de blir inte riktigt som jag vill. Därför får de ligga och vänta tills jag har funderat ut hur de ska göras.
  • Igårkväll lyckades jag börja på något som jag vill ska bli en filt, som en enda stor mormorsruta, så den ska jag nog fortsätta på tills den här omgången garn tar slut.
Dessutom köpte jag igår ett jättehärligt garn i olika lila färger som jag vill ska bli till en sjal. Ojoj.
Förutom detta vill jag inget annat än städa och göra fint, och baka och laga god mat, men ingenting känns roligt när jag sitter i den här himla lägenheten. Om en månad får jag i alla fall flytta, då ska det bli andra bullar! Hoppas jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar