14 februari 2010

Det är garn överallt!

..det är det verkligen. Jag tänker inte på det själv, men när en kompis från jobbet var här var det första han sa "Oj...vad mycket sånt här... garn, du har överallt." Det är svårt att kontrollera garnmängden måste jag säga.



Jag tänkte göra en liten amigurumi i ett fint bomulls-/acrylgarn jag köpte för en tia på Nedergården (våran garnaffär :-)). Jag tänkte att det skulle bli som ett litet barn med en kaninoverall, ungefär som...ni vet Anne Geddes, fotografen? Hennes bilder på barn. Ungefär så.
Jag är ingen stjärna när det kommer till att virka på fri hand ännu, det ser aldrig riktigt likadant ut som det gjorde i mitt huvud.. Hursomhelst, man måste ju försöka!

Förutom detta håller jag på att sticka halsduk i ett jättefint ekologiskt ullgarn och så har jag köpt vitt och grönt lingarn att sticka disktrasor utav. Det är mycket nu, men så ska det vara!

Ha det fint och sov gott!

Photobucket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar