12 januari 2010

Slödag i soffan > mycket virkande

Idag har jag slagit rekord i göra-minsta-möjliga-på-mesta-möjliga-tid. Faktum är att jag fått gjort en hel del; virkat klart 3 amigurumis, varav en är från ett eget mönster jag hållit på att konstruera. Jag har också fått mitt Office Ultimate-paket installerat och klart, så nu är jag redo både för att studera, och för att skriva mönster! Och, inte att förglömma, jag har virkat ett nyckelfodral. Ni vet, en sån där grej som är både som en nyckelring, och så kan man lägga nycklarna inuti den för att inte repa saker i väskan. Mycket nöjd, har tänkt skaffa/göra en sådan länge.

Jag hoppas kunna få hjälp av lillasyster i veckan så att hon kan fota mig och mina amigurumisar. Då kanske det här kan börja likna en ordentligt pysslig blogg - jag vill också!

Imorgon ska jag ta med nämnda syster till Göteborg. Jag ska registrera mig på universitetet så att jag får börja plugga, och jag tänkte att hon kan behöva piggas upp lite nu när hon börjat skolan igen. Nu ska jag bara sy i lite knappar och sedan sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar